Monday 27 June 2011

tunAnG

Assalammualaikum semua....
haa hari ni aku mulakan pagi isnin aku dengan menghadirkan diri ke kelas pada jam 8pagi...
tapi nasib tidak menyebelahi aku so hujan pun turun semasa aku sedang bersiap untuk ke kelas...
so kena lah tunggu hingga hujan berhenti kan sebab aku bukanya naik kereta...
aku hanya menunggang motorsikal untuk ke kelas..hehe
tunggu punya tunggu hujan pun macam makin lebat so....

aku decide untuk menaiki bas sahaja memandangkan bas masih ada...
tapi nak buat macam mana jam sudah pun menunjukkan hampir pukul 9pagi...
sampai je di kelas woowww budak laki dah sampai dah...
pelik tak pelik lah kan coz dia orang selalu datang lambat tapi kali awal lah pulak...
tapi time tu ustaz dah start mengajar dah....
masuklah bab tunang yang dah lama budak-budak ni tunggu kotttttt...
termasuklah aku...belajar punya belajar...
sampailah ke tajuk macam mana kita boleh jadi tunang orang...

first tunang secara terang...selalunya yang ni si lelaki akan menghantar wakil untuk merisik seterusnya bertunang lah dengan si perempuan pilihan hatinya...hehe memang nampak jelas lah kan??? sebab semua akan tahu..yelah dah wat majlis macam tu...

second tunang secara sembunyi...maknanya kat sini kan kalau lelaki tu cakap kat kita awak cantik lah hari ni dan perempuan tu jawab yeke??? so bermakna tunang lah tu...just imagine that...x ku sangka begitu je dah dianggap tunang...so perempuan jangan mudah berkata-kata dengan lelaki...bahaya....peringatan pada diri saya juga...:) tak pun lelaki tu kata awak ni ada ciri-ciri sifat wanita solehah lah...pun kira tunang juga...

soo setakat tu jelah yang aku dapat kongsikan...so berhati-hati bila berkata...
! Terima Kasih Membaca Entry Ini kawan !

No comments: