Thursday 16 February 2012

Buat Kali Pertamanya Aku...

Assalammualaikum awak..awak..
14Feb2012??? Bukan nak cerita pasal valentine day pun..
itu HARAM! tp waaa buat kali pertamanya aku...
aku.. aku.. aku...
HAHAHA


Sumber Google

Sebenarnya lesen memandu aku lama dah dapat tapi untuk motor je..
So sementara cuti semester ni masih berbaki + untuk mengisi masa y terluang aku pun pergilah daftar untuk  menambah class kat lesen aku tu.. Motor dah ada so tambah class untuk kereta (D) plak..

First sekali semestinya kena dengar ceramah kan? Dengar ceramah time aku demam memang masa y terbaik.. nasib baik 3jam ceramah... so the next 3hours should be practical..
As u know aku xpernah lagi bawa kereta.. which means xreti drive lah kan.. kalau motor tu mahir dah..hehe
So dengan seawal 7.30am aku dah tercangak kat depan 7-eleven tunggu orang y nak ajar aku tu lah..



Itu bukan aku ye.. harap maklum!

Sampai sahaja di RAKAN EHSAN DRIVING ACADEMIC tu seperti biasa g daftar n thumb print..And pergilah memulakan latihan.. At first 'she' as my practical teacher y ajar drive dulu...
n she ajar seperti biasa y basic memandu je.. -clutch, brek, gear,pedal minyak n reverse-
Pengalaman first time pe cuak gila.. yelah takut2 terbabas je.. HAHA

Dah tahu basic dia terus suruh aku drive kereta tu..
aku ni dalam hati 'boleh ke'? Hantam jelah kan aku pun drive..
Seriusly takut gila nak lepas clutch tu bagi gerak kereta tu...
Almaklumlah gua xreti langsung bawa kereta...

So far so god sehinggalah she ajar aku 3penjuru n bukit..
Susah kau tahuuu... kena pusing stereng sampai habis then kena main dengan clutch...
fuuuuhh letih sungguh aku.. n aku suka sangat brek mengejut sampai she terkejut..HAHA
I'm so sorry...:'(  Belajar punya belajar aku semestinya xreti2 ag semua tu..
n bila aku wat e she said failed dah ni... ooo so SAD..

Berapa kali enjin kereta tu mati xyah cerita lah memang bayak kali..
kat bukit lagi best asyik turun je..
HAHAHA sebab ak xberani + xconfident ag nak main ngan clutch tu..
tu y jadi macam gini... kesian kat she lah sebab penat ajar aku TAPI..
xpandai2 lagi... hehe




Google punya..

Apa pun  L dah lepas.. tinggal nak sambung P je..
Tapi macam xada confident lagi nak pergi sambung buat P ni..
Alahai... xpelah tunggu 2minggu lagi untuk yakinkan diri ini
then pergilah buat practical y 9jam tu sebelum boleh test JPJ..
Itu pun kalau latihan 9jam tu aku layak untuk test
 ataupun kena +masa buat latihan lagi..:D
Wish me best of luck ye..:)

Apapun pengalaman ini sangat bermakna buat aku..
Dapat P boleh bawa kereta dah..
Agak2 boleh dapat sebiji kereta ni x???




Satria Neo idaman Hati..

Ok itu hanya angan2 je ok..
Kerja nanti kereta ni akan jadi milik aku..
INSYAALLAH..amin~~



! Terima Kasih Membaca Entry Ini kawan !

No comments: