Thursday 6 September 2012

Bermulanya Pertemuan Dan Diakhiri Perpisahan !



Fitrah di dunia setiap berlakunya pertemuan pasti akan di akhiri dengan sebuah perpisahan. Mungkin mudah untuk mengatakan perpisahan tetapi di dalam hati apa yang kita rasa akan perpisahan itu tak semudah seperti yang mereka lihat. 

Tiada manusia yang tidak sedih dengan sebuah kehilangan.  Tapi  yakinlah ALLAH telah MENULISKAN yang TERBAIK untuk kita. Usah terlalu BERDUKACITA kerana ALLAH tidak akan menzalimi hambaNYA. Di saat pertemuanmu dengan seseorang, persiapkan diri menghadapi perpisahan dengannya suatu hari nanti.

Saat perpisahan terjadi, kita harus terimanya kerana sesungguhnya di dunia ini tak ada yang kekal dan abadi. Tak mudah untuk mengungkapkannya dengan perkataan saat perpisahan itu benar-benar terjadi. Apatah lagi apabila kita kehilangan seseorang yang kita sayangi. Kita kehilangan ayah, ibu, sahabat. atok. nenek dan sesiapa sahaja ynag kita sayangi. Kehilangan itu akan mengimbau kembali kenangan-kenangan bersama mereka yang sudah pasti terpahat dihati kita. 

Namun, hakikatnya hidup terlalu singkat untuk di habiskan dengan memikirkan segala jam yang telah lepas. Bangkitlah meneruskan kehidupan kita yang masih berbaki ini. Ingatlah ALLAH. Dunia ini hanya sementara sahaja buat kita. ALLAH hanya pinjamkan mereka untuk kita merasa nikmat bahagia itu. Hanya doa buat mereka. 

Wassalam...


! Terima Kasih Membaca Entry Ini kawan !

6 comments:

ariff said...

sedihnya...

NuRuL said...

@ariff al-baqi

setiap pertemuan pasti diakhiri dengan perpisahan..

N.N said...

betul tu..dunia ni hanya seketika je utk kita menetap... kita tetap menjadi hambaNya :)

THE AUTHOR said...

Entri yang mengingatkan...thanks

NuRuL said...

@~PILOT LOVER~

yup.. ALLAH hanya meminjamkan kita sahaja untuk merasa kehidupan di dunia.

Akhirat adalah kekal..

NuRuL said...

@Hanif Idrus

most welcome..:)

peringatan untuk diri saya juga..