Wednesday, 17 August 2011

Hebat Betul Kuasa Maaf Kan???

Assalammualaikum semua..:D


Kuasa maaf memang hebat.. Korang percaya tak? 
Buatlah salah apa pun, kalau mintak maaf insyaAllah dimaafkan walaupun 
kadang-kadang tu kita x dapat dimaafkan tapi lama-lama mesti dimaafkan right???

Haa itulah satu-satunya senjata orang y bersalah iaitu minta maaf. Tapi xsemua kesalahan tu boleh dimaafkan dengan minta maaf, sesetengah tu kena hukum dulu. Selasai hukuman barulah maaf akan diberi. Tujuannya untuk memberi pengajaran. Yelah kalau buat salah je mintak maaf so makin ramailah y buat kesalahan.

Contohnya disepaknya kita, lepas tu mintak maaf. Wah. banyak cantik! Kalau dengan alasan y munasabah boleh terima lagi tapi kalau saja-saja??? Pikir-pikirkan lah ye...hehe

Apa-apa pun, kuasa maaf besar sekali dalam hidup kita. So, dengan kesempatan ini aku ingin meminta maaf  atas segala salah silap aku okeh.. Ada terkasar bahasa ke? Maaf ya..:)


! Terima Kasih Membaca Entry Ini kawan !

13 comments:

he is kapten kakak said...

maaf kena ikhlas :)

Cik Mimie said...

nak mintak maaf jugak la..
maaf salah silap

SITI NOORNADIYANA said...

yana pun nak mintak maaf jugak, sbb lama tak komen kat sini. ^^

! Budak Belagak ! said...

@he is kapten kakak

:)

! Budak Belagak ! said...

@Cik Mimie

sama2 lah kita ye..
maaf jugak..:D

! Budak Belagak ! said...

@SITI NOORNADIYANA

xde hal lah tu yana..

maaf diterima..:)

iyan shazlind said...

Sometimes, the word of SORRY gives people the wrong idea that any mistake can be solved by single word

Clara said...

Ble mntak maaf kena ikhlas..

tp ada jugak budak yg sombonk, klu org wat dy, dy tak akan maaf..

Pkir baguslah tu..

! Budak Belagak ! said...

@iyan shazlind

betul tu..kalau camtu ramailah y wat salah n mintak maaf je..sometimes bukan senang nak maafkan seseorang y dah wat salah kat kita...huuh

! Budak Belagak ! said...

@Clara

myb salah tu agak besar bg dia...

lama2 pasti dia maafkan..insyaAllah..:)

cIk PikA said...

sbb tu owg kate.. nk mntak maf senang sgt.. tp nak maf kan tu.. ayah.. easy to forgive, but hard to forget..

Teajay Junior said...

nice blog... smile..

http://teajayjunior.blogspot.com

rain_gurlz said...

huhuhu..
sy pon nak kene belajar maafkan org :)